Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.03.2012 20:40 - ТАНЦ НА ПЛАНЕТИТЕ
Автор: vasilev43 Категория: Технологии   
Прочетен: 8199 Коментари: 6 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

                                                     ТАНЦ  НА ПЛАНЕТИТЕ

 

                 Днес 13 март, след полунощ / вече 14 март/на небето видимо ще се доближат планетите ВЕНЕРА и ЮПИТЕР. Ще могат  да се видят най-близо една до друга за месеца.
Двете небесни тела ще са толкова приближени, че на нас ще ни изглеждат така, сякаш ще се допрат.

На 17 юни 2 г. преди Христа, Венера и Юпитер се виждали  от Вавилон, 3 часа след залез слънце и двете планети били твърде близо една до друга, за да се виждат поотделно с невъоръжено око. Такива „съединения” се случват често, но астролозите свързвали Юпитер с раждането на царете, а Венера – с плодородието. Съединението на Юпитер и Венера е станало близо до най-ярката звезда в съзвездие Лъв, РЕГУЛ /Цар/. Така силно изразено съединение и толкова близко не се било случвало 2000 години преди или след тази дата.Допуска се, че събитието е било причина група астролози /мъдреци/,  да се отправят на път към Ерусалим в търсене на новия цар – раждането на ИСУС ХРИСТОС. „Витлеемската звезда” се споменава в Евангелието на Матей (глава 2: 1-12): „А когато се роди Исус във Витлеем Юдейски в дните на цар Ирод, ето, мъдреци от изток пристигнаха в Йерусалим. И казаха: Къде е Юдейския Цар, който се е родил? Защото видяхме звездата Му на изток и дойдохме да Му се поклоним.”
При настоящето съединение действителното разстоянието между двете планети е над  800 млн. км. Тъй като двете планети застават заедно със Слънцето почти на една линия,  могат да бъдат наблюдавани веднага след залез.
По-ярката от двете планети е Венера, тъй като тя отразява много повече слънчева светлина, въпреки че размерът й е много по-малък, в сравнение с Юпитер.
От сряда планетите започват „да се разминават бавно” и Юпитер ще бъде по-ниско над хоризонта от Венера.
Днес и утре, след залез слънце, ще бъде забелязана много близко до хоризонта и планетата Меркурий.
Тези три планети  през месеца се наблюдаваха над западния хоризонт, което е  така наречения  "танц на планетите".
През месец март има изобилие от ярки планети, което не се случвало често.
Последното такова приближаване на Венера и Юпитер е било през 1999 г. На всеки 4-5 години небето ни предлага нещо подобно.
Най-прекрасна ще е небесната панорама на 25 и 26 март когато към Венера и Юпитер ще се присъедини и Луната.
Тя ще бъде няколко дни след новолуние и ще се вижда като тънък сърп. А на 26 март Луната ще застане между двете планети.
Тези явления могат да бъдат наблюдавани с невъоръжено око – без бинокли или телескопи.
Забележително е, че през тези дни в тъмната част на денонощието могат да бъдат виждани още две планети: Марс и Сатурн. Марс оранжево-червен още от началото на нощта на югоизток, и Сатурн.
В полунощ Марс е точно на юг. След него появява и планетата Сатурн.

 

 

 


 


Т




Тагове:   танц,   планетите,


Гласувай:
14



Предишен постинг

1. dobromirivanovtcom - Аз ще прочета този блог!
13.03.2012 20:52
Не съм попадал на нещо подобно! Браво! А иначе двете планети се виждаха още миналия месец. Жестоко! Колко ли хора вдигат глави към небето? ;)
цитирай
2. анонимен - За съжаление е облачно и дъждаовно.
13.03.2012 21:02
За съжаление е облачно и дъждаовно.
цитирай
3. анонимен - Мисля, че съм виждала нещо подобно ...
13.03.2012 22:48
Мисля,че съм виждала нещо подобно преди години, наистина интересно явление - две топки в небето. Бях впечатлена.
цитирай
4. mileidi46 - Аз пък имах щастието да ги наблюд...
14.03.2012 15:03
Аз пък имах щастието да ги наблюдавам снощи,бях много озадачена от тази близост,но не знаех за тази подробност за съжаление.Дори мислех да снимам,но бях сигурна,че няма да се получи снимката и се отказах:((( сега ме е яд..
Благодаря за интересната информация!!
Хубав ден!!
цитирай
5. анонимен - Аз ги забелязах в около 19:00 и на...
14.03.2012 15:40
Аз ги забелязах в около 19:00 и наистина бяха доста близо. За съжаление не съм ги поглеждал след полунощ.
цитирай
6. анонимен - емииии
15.03.2012 18:41
аз пък не успях да ги видя тук беше облачно,
но днес са една под друга
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vasilev43
Категория: Технологии
Прочетен: 651958
Постинги: 30
Коментари: 78
Гласове: 64
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930